Általános Szerződési Feltételek
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban “ÁSZF”) tartalmazza a www.proseccoshop.hu weboldalon (a továbbiakban: “Honlap”) forgalmazott termékekre és megvásárlásukra vonatkozó tudnivalókat továbbá a Honlap használatának feltételeit. A Honlap olvasói, használói és a Honlapon keresztül vásárlók (a továbbiakban “Megrendelő” vagy “Felhasználó”) elfogadják jelen ÁSZF rendelkezéseit és ezáltal a Honlap használatára és a vásárlásra vonatkozó szabályokat. A Felhasználó vásárlás előtt köteles megismerni jelen ÁSZF tartalmát és a Honlap használatával kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A Honlapot csak 18 éven felüli Felhasználók használhatják, a termékeket csak ők vásárolhatják meg. Minden Felhasználó a Honlapra való belépés előtt a felugró figyelmeztetés megfelelő gombjára való kattintással igazolja, hogy elmúlt-e 18 éves és így jogosult-e eme ÁSZF értelmében a Honlapot használni, a rajta szereplő termékeket megvásárolni.
2. A Honlap üzemeltetőjének (Szolgáltató) adatai
Név: Glera Hungary Bt.
Székhely: 1194 Budapest, Csíky utca 74.
Levelezési cím: 1194 Budapest, Csíky utca 74.
Képviselő neve: Cserveny-Tóth Brigitta, ügyvezető igazgató
Cégjegyzékszám: 01-06-790564
Bejegyző Bíróság neve: Fővárosi Cégbíróság
Adószám: 25528280-2-43
Közösségi adószám: HU25528280
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank Zrt.
Számlaszám: 10401000-50526852-49801009
E-mail cím: info@proseccoshop.hu
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-142635/2018
A tárhely szolgáltatók elérhetőségei:
Propulsion Kft. (1043 Budapest, Csányi László utca 34.); e-mail: info@propulsion.hu; tel: 06203857421 és Shoprender Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129.)
3. A honlapon folytatott tevékenység
A www.proseccoshop.hu nevű honlapon prosecco (olasz pezsgőbor), borok és egyéb alkoholtermékek kiskereskedelmi forgalmazását végezzük. A Honlapon lehetőség nyílik továbbá az általunk szervezett rendezvényekre, eseményekre jegyeket vásárolni, illetve az általunk szervezett és üzemeltetett Prosecco Klub tagságát igényelni és a tagsági díjat megfizetni. A megrendelt termékek kiszállítása a Honlapon a “Szállítási feltételek” pontban feltüntetett módokon és határidőkkel, az ott feltüntetett árakon történik. A Honlap üzemeltetője (Glera Hungary Bt.) rendelkezik minden, a kiskereskedelmi tevékenység és a webshopon keresztül történő értékesítés végzéséhez szükséges engedéllyel. A kiskereskedelmi tevékenység végzéséhez szükséges önkormányzati (Budapest V. kerület) engedély száma 12499/B/2018, a webshopon keresztül történő értékesítéshez szükséges önkormányzati (Budapest XXIII. kerület) engedély száma 1483/2016.
A törvényi előírásoknak megfelelően alkoholos terméket csak 18 évnél idősebb Felhasználónak áll módunkban értékesíteni. Ezen előírás betartása miatt a Honlap használatának megkezdése előtt minden Felhasználónak igazolnia kell, hogy 18 éves vagy idősebb. A Honlap üzemeltetője nem köteles további lépéseket tenni annak érdekében, hogy a Felhasználók életkorát igazolja. A Felhasználók a figyelmeztetés elfogadását büntetőjogi felelősségük tudatában teszik meg.
Mivel a Honlapon kiskereskedelmi tevékenység folyik, a megvásárolt termékeket a Felhasználók nem értékesíthetik tovább semmilyen formában. Szolgáltató az ÁSZF publikálásával tesz eleget azon tájékoztatási kötelezettségének, hogy a termékek továbbértékesítése tilos. Amennyiben Felhasználó a Honlapon található termékeket továbbértékesítési céllal szeretné megvásárolni, ezen szándékát a Honlapon szereplő e-mail címre (info@proseccoshop.hu) történő üzenetküldéssel jelezheti az üzemeltetőnek.
4. Felhasználási feltételek
Felelősség
A Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap Felhasználói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
5. A Honlapon történő vásárlás
5.1 A megrendelés folyamata
A Honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A Honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az “Akciós termékek” kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a “készlet erejéig” megjelölés. Az “Újdonságok” menüpontban találhatók a Honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek. Az “Akciós termékek” és az “Újdonságok” kategóriák nem állandó elemek, csak abban az esetben szerepelnek a Honlapon, amennyiben azokban terméket kíván megjeleníteni a Szolgáltató.
Az egyes fő- és alkategóriák nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor az oldalon lefelé görgetéskor a többi termék automatikusan megjelenik. A terméklistáról az adott termékre vonatkozó részletes leírás és egyéb paraméterek a termék nevére klikkelve érhető el (itt tájékozódhat a Felhasználó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról). A termék képére történő kattintáskor a termékek nagyobb méretben is megtekinthető.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő terméktalálatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A választott termék a “Kosárba rakom” gombra történő kattintással helyezhető a kosárba. A megvásárolni kívánt darabszám termékenként a termék képe alatt vagy a kosár menüpontban beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont (jobb felső sarok) segítségével ellenőrizheti. A Felhasználó a “Pénztárhoz” gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Amennyiben további termékeket szeretne vásárolni, abban az esetben a termékek között válogatva azokat is a kosárba helyezheti. A vásárlás folytatásához a Felhasználónak szüksége van belépésre, vagy ha korábban nem regisztrált, akkor regisztrációra. A Honlapon Vásárolni csak regisztrált Felhasználók tudnak. Amennyiben a Felhasználó hozzájárul adatainak továbbításához (és az adatok a számlázáshoz elégségesek), abban az esetben a Felhasználó Facebook adatlapjának segítségével is regisztrálhat. A regisztráció során megadott adatokra vonatkozó adatkezelési elveinket és szabályokat az Adatkezelési Szabályzatunk tartalmazza.
A regisztráció esetén az alábbi adatokat kell megadnia a Felhasználónak: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő akkor a szállítási cím.
Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben kap értesítést. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. Adatbeviteli hibák esetén a javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Fiók menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Fiókadatok menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani. A leadott megrendelésének adatait, és állapotát a Rendelések menüben követheti nyomon.
A rendeléseket minden nap 0.00-tól 24.00-ig fogadjuk.
- Foxpost és csomagautomatás kiszállítás esetén a termékek feladása hetente kétszer, hétfőn és csütörtökön történik úgy, hogy a szerda 18 óra és péntek 18 óra között leadott rendelésekre vonatkozó szállítási igényt hétfőn, a péntek 18 óra és szerda 18 óra között leadott megrendelésekre vonatkozó kiszállítási igényünket csütörtökön adjuk le a Foxpost és/vagy egyéb szolgáltató részére, akik a megrendelt termékeket két munkanapon belül szállítják ki a címre vagy a csomagautomatákba.
- Üzletünkben történő személyes átvétel esetén a termékek átvétele az üzlet nyitva tartási idejében történik. Az esetleges eltéréseket az üzletben, illetve a proseccoshop google maps oldalán tesszük közzé.
- Futárszolgálattal történő szállítás esetén a megrendelés leadása futárszolgálat részére a Postapontos/csomagautomatás kiszállítással megegyező gyakorisággal és napokon történik. A szállítási határidő 1-2 munkanap a megrendelt áruk Magyar Posta vagy egyéb szolgáltató részére történő átadásától számítva.
5.2 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót a megrendelés befogadásáról 48 órán belül tájékoztatja e-mailben. Ha a Felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar és angol nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
5.4. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
5.5. Számla
A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, melyet elektronikusan küld el a megrendelőnek a megrendelő által megadott email címre.
Amennyiben a Felhasználó a megvásárolt termékek egyes elemeiről külön számlát igényel, ezen igényét a megrendelés folyamatában jelezheti a Szolgáltatónak.
5.6. Fizetés
5.6.1. Fizetés előre utalással
Megrendelő a megrendelt termékek ellenértékét előre, a megrendeléssel egy időben banki átutalással teljesíti a Szolgáltató K&H Bank-nál vezetett 10401000-50526852-49801009 számú bankszámlájára. Banki átutalás esetén az utalás közlemény rovatában a megrendelés számát és a Megrendelő nevét mindig fel kell tüntetni. Előre utalás esetén a Megrendelő a termékek átvételére kizárólag az elutalt ellenérték Szolgáltató fenti bankszámláján történt jóváírását követően jogosult.
5.6.2. Készpénzzel vagy bankkártyával az üzletben való személyes átvételkor
Az áru átvételkor történő fizetése esetén a Megrendelő az árut a jelen ÁSZF 2. pontjában megjelölt helyen fizeti meg készpénzben vagy bankkártyával. A készpénzben történő fizetés magyar forintban vagy euróban lehetséges. Euróban történő fizetés esetén a visszajárót magyar forintban kapja meg a Megrendelő. Az alkalmazott árfolyamról az üzletben tartózkodó eladó ad felvilágosítást. A megrendelt termék átvételére a Megrendelő a fizetést követően jogosult.
5.6.3 Bankkártyás fizetés a Honlapon
Kártyás fizetésre a Barion fizetési rendszerrel van lehetőség. A megrendelés véglegesítése után a rendszer átirányítja Önt a Barion saját üzemeltetésű fizetési lapjára. Itt lehetősége van megadni a kártyájának adatait. Ezek az adatok nem kerülnek átadásra a Szolgáltatónak csak a fizetés sikerességéről kap értesítést. Sikeres tranzakció után a megrendelés véglegesítésre kerül. A megrendelés akkor is rögzítésre kerül, hogyha valamilyen hiba miatt a fizetés meghiúsul. Ebben az esetben a Fiók menü alatt a fizetést újból meg lehet kísérelni.
További információk a barionról.
5.7. Átvételi lehetőségek, szállítás
5.7.1. GLS házhozszállítás
Címhelyen történő kézbesítés esetén, amennyiben címzett természetesen személy, a GLS a küldeményt elsődlegesen a küldemény címzettjének kísérli meg kézbesíteni. Amennyiben a címzett a kézbesítés megkísérlésének időpontjában nem tartózkodik a címen, a küldeményt a GLS elsősorban az ott tartózkodó meghatalmazottja részére kézbesíti.
Ha a kézbesítés megkísérlésének időpontjában sem a címzett, sem a meghatalmazott nem tartózkodik a címen, a postai küldeményt az ott tartózkodó helyettes átvevőnek kézbesíti a futár. Helyettes átvevőnek minősül a címzett 14. életévét betöltött, a polgári törvénykönyv szerinti hozzátartozója, illetve a címhelyen lévő ingatlan bérbeadója vagy a címzett szállásadója, ha az természetes személy. Amennyiben fentiekben megjelölt átvételre jogosultak részére a küldemény a címhelyen nem kézbesíthető, úgy a futár a küldeményt -alkalmi átvevői minőségben- a címhely szerinti közvetlen szomszéd részére is kézbesítheti.
A szolgáltatás árát a csomag tömege határozza meg:
- 0 – 4.5 kg 2,190 Ft
- 4.5 – 13.5 kg 2,590 Ft
- 13.5 – 22,5 kg 3,090 Ft
- 22,5 – 30 kg 3,490 Ft
- 30+ kg ingyenes
5.7.2. Személyes átvétel
Személyes átvételre a Megrendelőnek a vásárlást követően az üzletünkben (1052 Budapest, Semmelweis utca 8.) van lehetősége. A Megrendelőnek személyazonosságát az átvételkor igazolnia szükséges. Személyes átvétel esetén szállítási költség Megrendelőt nem terheli.
5.8. Rendezvényeken való részvételre vonatkozó feltételek
A Szolgáltató időnként a Honlapon forgalmazott termékek népszerűsítése érdekében saját maga vagy harmadik fél közreműködésével rendezvényeket szervezhet és tarthat (kóstolók, workshopok, fesztiválok, stb). A rendezvényekről a Proseccoshop facebook adatlapján, a Honlapon és esetlegesen egyéb nyomtatott vagy elektronikus felületeken is tájékoztatja a Felhasználókat. A meghirdetett rendezvényekre a hirdetésekben közzétett áron előzetesen jegyeket lehet vásárolni a Honlap “Rendezvények” menüpontjában. A megvásárolt jegyeket a Szolgáltató nem váltja vissza és azok ellenértékét nem fizeti vissza a Felhasználóknak olyan esetekben, amikor a Felhasználó az adott eseményen saját önhibájából vagy azon kívül nem tud megjelenni. Amennyiben az adott esemény elmarad, a megvásárolt jegyek ellenértékét a Szolgáltató az esemény elmaradásának közlésétől számított 14 napon belül visszafizeti a Felhasználónak. Amennyiben az adott rendezvény egy másik időpontban megtartásra kerül, Felhasználó jogosult a fizetett ellenértéket visszakérni vagy az új időpontra vonatkozó jegyre beváltani. A Szolgáltató által szervezett eseményekre vonatkozó, előzetesen meghirdetett részletes program és a kóstoltatásra kerülő ételek és italok, valamint azok mennyiségének és összetételének változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja magának. Megrendelők tudomásul veszik, hogy a rendezvények során a kóstoltatott italok mennyisége tételenként és személyenként 0.5 és 1 dl között változhat. A rendezvényekről kép- és hanganyag készülhet, melyet a Szolgáltató a Honlap és az általa forgalmazott termékek népszerűsítése céljából marketing célokra felhasználhat. A Megrendelők ezt a tényt a rendezvényre szóló jegy megvásárlásával kifejezetten tudomásul veszik.
5.9. Hűségpont rendszer
A hűségpontokat csak a www.proseccoshop.hu oldalon regisztrált vevőknek tudunk jóváírni. Pontokat gyűjteni internetes vásárlás és bolti vásárlás során lehetséges.
Minden vásárlás teljesítésekor a termékek után pontokat írunk jóvá, amit már a következő alkalommal fel is használhatsz vagy folytathatod tovább a pontgyűjtést. A pontokat az akciós és teljes áru termékekre tudod beváltani.
A hűségpontoknak nincsen lejárati idejük, azokat korlátlan ideig felhasználhatod. A hűségpont vissza nem téríthető, át nem ruházható és készpénzre nem váltható.
Minden vásárlást követően, minden elköltött 1.500 Ft után 1 hűségpontot írunk jóvá, melyek a következő vásárlás során levásárolhatóak. Beváltás esetén 1 hűségpont 50 Ft-ot ér. A hűségpontok nem válthatóak készpénzre és mind online, mind pedig bolti vásárlás során felhasználhatóak. Amennyiben bolti vásárlás során szeretné érvényesíteni hűségpontjait, akkor kérjük, hogy ossza majd meg regisztrációs nevét a kollégánkkal, aki a boltban beváltja a hűségpontokat.
A boltban történő vásárlás során akkor tudunk hűségpontot jóváírni a vásárlást követően, ha kollégánknál beregisztrál a proseccoshop.hu felületére. A pontok a következő vásárlástól kezdődően használhatóak fel.
5.10. Hírlevél
Azon Felhasználók, akik az 5.9 pontban ismertetett Törzsvásárlói programban részt vesznek, a programba történő belépéskor kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy a Szolgáltató az általuk megadott e-mail címre rendszeresen hírlevelet küldjön. A hírlevelek célja, hogy a törzsvásárlókat személyre szabott ajánlatokkal és kedvezményekkel megkeresse, illetve a Szolgáltató aktuális híreit is ebben szerepelteti. A hírlevélhez kapcsolódó adatkezelésre vonatkozó információ az Adatkezelési szabályzatban található. A törzsvásárlói program résztvevőin túl bármely Felhasználó igényelheti a hírlevelet, amennyiben erről írásban nyilatkozik.
6. Elállási jog
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak a Felhasználókra vonatkoznak. Jelen 6.1 pont vonatkozásában az ÁSZF 1. pontjában definiáltakon túl a Felhasználó: kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró olyan természetes személy aki a Honlapon keresztül árut rendel, vásárol, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára megvásárolt terméknek, a Felhasználó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személynek joga van az átvétel napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton vagy postai levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben két munkanapon belül visszaigazolja a Felhasználó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Felhasználó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Felhasználó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Felhasználó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Felhasználót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldése esetén a visszaküldés költségén kívül az elállás miatt a Felhasználót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ide nem értve a szállítási költséget. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Felhasználó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során a termékek ellenértékét Szolgáltató a Felhasználó bankszámlájára történő átutalással teljesíti.
A Szolgáltató csak teljesen sértetlen terméket vesz vissza amennyiben annak csomagolása is sértetlen. Sérült terméket esetén Felhasználó nem élhet elállási jogával.
7. Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Felhasználóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit..
A Felhasználó kellékszavatossági igényét csere formájában kérheti. Ha a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. A Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval vagy a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Glera Hungary Bt.
Levelezési cím: 1194 Budapest, Csíky utca 74.
E-mail cím: info@proseccoshop.hu
8. Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Glera Hungary Bt.
Levelezési cím: 1194 Budapest, Csíky utca 74.
E-mail cím: info@proseccoshop.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet a panaszra tett érdemi válaszával együtt öt évig megőriz – vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén köteles helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
- Panasztétel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
Központi e-mail cím: nfh@nfh.hu - A Budapesti Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31), - Bírósági eljárás kezdeményezése
9. Egyéb
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő linken érhető el: Adatvédelmi szabályzat.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2021.01.28.